torsdag 9 augusti 2007

12 kommentarer:

Pia Puma sa...

Kolla närmare på flugans fötter.

Anonym sa...

Underbara bilder. Hittade dem genom din blogg "Puma". Hit kommer jag igen och kollar mera :-)

Anonym sa...

Jag igen :-)

Jag har lyssnat på den härliga låten och sedan gått in på den webbsidan som den är hämtad ifrån. Jag har hittat en låt som jag vill ha och kopierat den första koden (som gör spelaren "embed") men den hamnar inom fula oranga och blå områden samt säger att det blir lite fel i html-koden osv.

Hur har du gjort?
Jag vore väldigt tacksam för lite hjälp.

Kram

Pia Puma sa...

Välkommen decembertjejen, kul att du gillar bilderna:))
Om det är i blogga gratis du tänkt ha den så tror jag inte det fungerar, det var en av anledningarna till att jag tog denna blog till min foton.
Vet inte var du vill ha låten någonstans. Själv tog det ett tag innan jag med hamnade på rätt spår;)

Pia Puma sa...

Jag testade med den långa texten o fick nu blåa streck m.m. Inte som innan alltså. Jag tog d bort en hel del text o resultatet blev bara rutan. Så testa med att ta bort en del text i börja o slutet så ska det nog gå.

Anonym sa...

Hej igen!

Tack för hjälpen :-)
Jag har fått in den i blogger (bloggagratis klarar ingen HTML-kod tyvärr.... fast de har mailat i juli och sagt att det är på gång). Och nu utan de där hemska rutorna.

Jag har den inte med autoplay och då strular den lite. Jag måste dubbelklicka på blå pilen för att den ska starta, ibland flera gånger. Men, men. Det funkar i alla fall till slut.

Kram

Anonym sa...

Kolla.....vilka dojjor den har varit och köpt sig...bergis foppatofflor :=)
Alltså vilken bild du fått till här med kanondetaljer......kör du fortfarande supermacro i autoläget eller har du börjat trixa med de manuella programmen ännu....jag har provat lite grann, gav upp, satte mig oh läste instruktionsboken igen.....VAAAAA, fattar du vilken kamera vi köpt Pia Puma ....det finns hur mycket inställningar som helst!!!

Pia Puma sa...

Nej du mossy, kör på auto, har inte tålamod o trixa med inställningarna. Insekterna har inte tid att vänta på mig;)
Visst e han fräck.

Jeanette Nord sa...

Wow! Helt otroligt imponerad av dina insektsbilder. Förstår inte hur du bär dig åt! Drogar du dem eller ???? :-)

Skämt åsido, använder du tele och stativ eller? Jag känner att jag måste jobba mer med stativ. Mina bilder blir lite ofokuserade annars. Men det är ju så bökigt att dra runt i naturen. Men bra skydd mot argsinta kor förstås vilket jag råkade ut för vid min sista fotosejour på landet. Helt knasiga ungdjur som hängde efter mig hela tiden. Då skulle man haft ett stativ att vifta med .....

Pia Puma sa...

Jag ar bara min 18x zoom på kameran, inget stativ o dessa bilder på befinner jag mig endast 1 cm från motivet.
Behöver själv använda mig av stativ käner jag, har ett litet.
En snygg syn med dig viftandes i hagen med en mssa ungdjur omkring dig ;)

Anonym sa...

*huva* De ser verkligen ut som aliens på nära avstånd.... :)

Skatan sa...

Vilka underbara bilder!! Grattis till utmärkelsen : )