fredag 6 juli 2007

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å sån sötnos de lilla luddskallen är.
Varmt om huvudet för den kanske då på sommaren. Fint fotat

Jeanette Nord sa...

Oj vilka fina foto du tar! Häftigt att göra en serie med olika insekter. Den idén kommer jag definitivt att sno :-) Jag har snöat in på närbilder på blommor och behöver definitivt vidga mina vyer lite.. Har du teleobjektiv? Eller några andra bra tips på hur du kommer dem så nära? SÅ snyggt! Får jag länka dig till min blogg?

Pia Puma sa...

Tackar tackar. Visst e han/hon har inte riktigt lärt mig skillnaden än, söt;)
Jeanette, tackar. Visst får du länka. Jag har likadan kamera som mossygreen. En olympus SP550 UZ. På dessa närbilder använder jag supermacro o befinner mig från 1 cm till några cm från insekterna. korren satt nog 20 m från mig när jag zoomade in mina 18X optisk zoom;) Alltså det är ingen systemkamera utan en kompaktkamera.