onsdag 11 juli 2007


Lockespindel

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du ......den här var superläcker!!! Är det säkert att du bara använder supermacro på din kamera ....eller har du hittat någon annan superduperinställning???? Jag tycker att dina macrobilder blir mycket klarare och tydligare än mina!?
Förresten så hade jag instruktionsboken som kvällslektyr igårkväll och insåg att jag inte använder hälften av alla inställningar som finns på kameran....det finns ju massor av manuella inställningar som jag inte ens petat på....är det samma för dig???
Jeanette som också har en fotoblogg ...och en hantverksblogg ...vi är inne på att starta något temaaktigt.....så att vi ska tänja våra gränser...är du sugen på att hänga med? Börja isåfall att spåna på olika sorters tema som kunde vara kul.......snygg header du har, förresten!!! Kram

Pia Puma sa...

Ja det är min supermacro;) Inget fusk, kör allt på auto för jag har inte heller lärt mig allt vad kameran går för.
Jo jag har set
tt att Jeanette e sugen på det, hon tar ju kanonbilder med så det är ju värt att tänka på i alla fall.
Jag behandlar mina bilder lite lite i photoshop kan tilläggas. Höjer kontrasten endast ett litet snäpp. Testa det så ser du vad som händer.

Anonym sa...

Tack för tipset....din lilla fuskis :=) Kram på dig!!!

Pia Puma sa...

Jag fuskar aldrig ;) men att trixa med kontrasten lite e tillåtet:))

Anonym sa...

Jättebra bild, spindeln är tom vacker!

evanyberg sa...

Dina bilder är helt otroligt vackra!! även denna lilla otäcka spindel... du vet ju vad jag tycker om såna:)
Vad ska du göra med alla vackra bilder?

Pia Puma sa...

Har framkallat 4 av dem o gjort förtpringar. Kommer att ge bort lite o sen pryda mina väggar förståss ;)
Ja jag vet evavaddu tycker o spndlar men håll med om at denna blev bra. :))

evanyberg sa...

Jaaaaaaaa riktigt bra är spindeln spretar med sina långa spindelben åt alla håll för att visa hur vacker han är!!!!
Den suuuuuuuupersmaaaaaaaaaala sländan är så fin!!
Är det verkligen så enkelt att bara köpa sig en sån kamera och sen bli proff på direkten????

Pia Puma sa...

Haha proffs o proffs. Det är inte alltid kameran utan lite vad för slags macro du har på kameran också. Min harfrån 1 cm med supermacro så jag kryper riktigt nära föra att ta bilderna. Jag har sett många fina bilder från billigare kameror också så det beror lite.
Finns mycket att lära än o än så länge har jag vrit lat o feg så jag har bara använt auto.